whatsapp

HIZLI MENU

Araç Hasarından Kaynaklı Maddi ve Manevi Tazminat Davası Delil ve Tanık Dilekçesi

Araç Hasarından Kaynaklı Maddi ve Manevi Tazminat Davası Delil ve Tanık Dilekçesi

T.C.

……………..ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİNE

DOSYA NO: ………….. ESAS

DAVACI                : ………….

VEKİLLERİ                          : AV. ……………

 

DAVALI                : ……………

 

KONU                  : Mahkemenin ………….. tarihli tensip tutanağı  ve HMK md. 119, 121, 140 ve ilgili diğer maddeler gereği delillerimizin, açıklamalarımızın sunulmasından ibarettir.

 

AÇIKLAMALAR                  :

 

               Mahkemenin …………… tarihli tensip tutanağı  ve HMK md. 119, 121, 140 ve ilgili diğer maddeler gereği delillerimizi liste halinde sunarak, açıklamalarımızı sunuyoruz. Şöyle ki;

 

Sahibinden.com ilanı (EK-1 olarak dosyada mübrez): Müvekkil alıcı …………., sahibinden.com sitesinden …………. ilan no' su ile konulan ilanda yer alan Volkswagen  Jetta 1.6 TDI aracı görmüş ve satın almak için satıcı …………. ile iletişime geçmiştir. Sahibinden.com sitesindeki ilan müvekkil alıcı tarafından incelendiğinde, aracın motorunda arıza olmadığını ilandan anlayan müvekkil aracı satın almak üzere alıcı davalı …………. ile görüşmüştür.

 

………… Noterliğinin …….. Yev. No' lu, ……………. tarihli araç satış sözleşmesi (EK-2 olarak dosyada mübrez): Müvekkil alıcı ………… tarafından, ………….. plakalı 2015 model volkswagen marka araç, satıcı ……….' dan 113.000,00 TL bedel ile ………………..tarihinde satın alınmıştır. Davalı taraf satış öncesinde müvekkil davacıyı aracın motorunun hasarlı olduğu konusunda bilgilendirmemiştir. Yukarıda ayrıntılı olarak araçtaki hasarlara, ayıplara değindiğimiz üzere, motordaki arızalar sebebiyle, aracın müvekkile satışından hemen sonra müvekkil tarafından araçla 100 km civarı yol gidilmesinden sonra araçta arızalar çıkmış, motor arızaları olduğu görülmüştür. Ancak yukarıda da belgeleri ile birlikte yer verdiğimiz davalı satıcı tarafından araçtaki motor arızaları hakkında müvekkil alıcıya bilgi verilmemiştir. Hatta davalı taraf, aracı satarken, motorda hiçbir arıza olmadığını, hiçbir problem olmadığını söylemiştir.

 

 

Aracın yakıt sızdırdığına dair fotoğraf (EK-3 olarak dosyada mübrez): Müvekkil tarafından araç satın alındıktan sonra,…………….. tarihinde müvekkil ile eşi ve çocukları saat 12:00 sularında Samsun' a gitmek üzere yola çıkmıştır. Yola çıkmak üzere, Arnavutköy' den hareket edilerek, Dilovası gişeleri civarına kadar gelindiğinde, saat 16:46 sularında aracın motor yağı ısı seviyesi yükselmiştir ve araç "motoru durdurun" ikazı vermiştir. Müvekkil tarafından araç satın alındıktan sonra, yakıt doldurulmuştur ve 100 km kadar yol gidilmiştir.100 km kadar yol gitmesi akabinde aracın yakıtının bittiğini görmüştür ve tekrar yakıt aldığı esnada, araca doldurulan yakıtın depodan sızdığını görmüştür ve aracın bu halinin fotoğrafı ektedir. Benzin istasyonunda araca yakıt doldurulurken hem zamanlı olarak yakıtın depodan sızdığı daha benzin istasyonunda iken görülmüştür.

 

Dilekçemiz ekinde müvekkil tarafından yapılan ödemelere ilişkin ekstreleri, dekontları, ödeme belgelerini, fişleri sunuyoruz.

……… A.Ş.aracın incelendiğine dair ilgili belgeler (EK-4 olarak dosyada mübrez)

Araç ile ilgili tüm diğer belgeler (EK-5 olarak dosyada mübrez)

Hesap ekstresi (EK-6 olarak dosyada mübrez)

Araca basınç sensörü sökülüp takıldığına dair çizelgeyi dava dilekçemiz ekinde sunuyoruz. (EK-7 olarak dosyada mübrez)

Araca oto koruma komple paket olarak, fren sisteminin, yağ filtresinin, hava filtresi, silecek, conta, karter tapası ve parça değişimlerine ilişkin çizelgeyi dava dilekçemiz ekinde sunuyoruz. (EK-8 olarak dosyada mübrez)

Araç servis geçmişi bilgilerine ilişkin çizelgeyi dava dilekçemiz ekinde sunuyoruz. (EK-9, 2 sayfadan ibaret, olarak dosyada mübrez)

………A.Ş.' nin ………….No' lu müşteri istek formunu dava dilekçemiz ekinde sunuyoruz. (EK-10 olarak dosyada mübrez)

………. A.Ş.' nin ………. İş Emrini dava dilekçemiz ekinde sunuyoruz. (2 sayfadan ibaret) (EK-11 olarak dosyada mübrez)

…………Otomotiv tarafından düzenlenen ……… fatura tarihli, toplam …….. TL bedelli e-faturası (EK-12, 2 sayfadan ibaret, dosyada mübrez)

…….. Otomotiv' in ……. tarihli, ……….. no' lu, 17.000 TL bedelli tahsilat makbuzu (EK-13 olarak dosyada mübrez)

………..Otomotiv tarafından yapılan işleri (motor sıcaklığı yükseldikten sonra uyarı ikazı yandığı şikayetine istinaden yapılan kontrollerde krank mili ana yataklarındaki aşınma sonucu basıncı düşürerek ikaz verdiği tespit edildiğine, motor revizyonu yapıldığına, şikayetin giderildiğine, rot ayarının yapıldığına dair) ve sorumlulukları gösterir belgeler (EK-14, 2 sayfadan ibaret, dosyada mübrez)

………. Otomotiv şirketinin araç ile ilgili kaporta boya kontrollerine, iç-dış ve elektronik kontrollerin, motor mekanik kontrollerin, mekanik alt kontrollerin, araç ile ilgili ölçümlerin, araç bilgilerinin yer aldığı belgeleri (EK-15, 12 sayfadan ibaret, dosyada mübrez):

 

               EK-4 İLE EK-15 ARASINDAKİ TÜM DELİLLERİMİZE İLİŞKİN AÇIKLAMALARIMIZ:

 

               Müvekkilin eşi, aracı Gebze'de oto sanayiye götürerek motor yağını 400 TL bedel ödeyerek değiştirmiştir. Akabinde yola devam ettiklerinde,  Bolu'da Köroğlu Dinlenme Tesisleri yakınında araç yine aynı arızayı gösterince, müvekkil ………… Dinlenme Tesislerinde aracı durdurup kasko şirketini arayarak yardım talep etmek mecburiyetinde kalmıştır. Kasko şirketi, aracı en yakın servise götüreceğini ve iki gün müvekkil ……….. ve ailesi için konaklama hizmet bedelini karşılayacağını beyan etmiştir. Müvekkil ………….. ise, aracın Tekstilkent' te bulunan …………A.Ş. yetkili servisine getirtilmesini, kendisi ve ailesi için Pandemi süreci sebebiyle konaklamayı kabul etmediğini beyan etmiştir. İstanbul' da müvekkilin adresine en yakın olan Tekstilkent' te bulunan ………..yetkili servise 500 TL bedeli müvekkil ………. ödeyerek aracı getirtmiştir. …………. tarihinde, saat 04:00 sularında araç ve müvekkil ve ailesi ………..A.Ş. yetkili servisine ulaşmıştır. ………A.Ş. yetkili servisi ise, aracın motor yağı yağ pompasının değişeceğini ve motor yağının değişeceğini müvekkil ………… a bildirmiştir. ………. A.Ş. yetkili servis tarafından müvekkilin aracına takılan pompanın 2 yıl garantili olduğu müvekkile beyan edilmiştir ve  2735 TL bedel karşılığında araca yağ pompası takılmıştır. Çekiciye ödenen 500 TL bedel, 2.735 TL' ye dahildir. Bu bedelin ödemesi müvekkilin eşinin kredi kartı ile yapılmıştır.

 

               Müvekkil …………., aracın arızalı ve hasarlı olduğunu, araca takılan yağ pompası dolayısıyla 2735 TL ödediğini aracı satan ………' a söylemiştir. Satıcı ……….., 1500 TL gönderebileceğini, daha sonra oluşabilecek olan arızalardan sorumlu olmadığını söylemiştir. Müvekkil, satıcıya, aracı yeni almasına rağmen arızasından, hasarından dolayı henüz aracı kullanamadığını, işlerini yapamadığını, zararlarının oluştuğunu bildirmiştir. Müvekkil alıcı, aracı satın almadan önce aracın bir arızasının olup olmadığını sorduğunda, satıcı ……….., araçta arıza olmadığını, hasar olmadığını müvekkile söylemiştir ve sorumlu olmadığını belirtmiştir. Satıcı …………., müvekkil ………….. un eşinin hesabına 1.500 TL ödeme yapmıştır. Satıcı …………. yaptığı bu ödeme ile de aracı hasarlı ve arızalı, ayıplı olarak müvekkile sattığını İKRAR etmiş olup, ayıp dolayısıyla araçta oluşan hasar bedelini karşılamak zorundadır. Zira, davalı ………' ın müvekkil alıcının eşinin hesabına yaptığı 1.500 TL ödeme müvekkilin uğradığı maddi zararı karşılamamaktadır. Satıcı …………., hasarlı araç satması dolayısıyla kusurludur ve aracı satın alan müvekkile araçtaki hasarları, arızaları bildirmemesi sebebiyle müvekkilin aracın tamiri için yaptığı ödemeleri karşılamak zorundadır ve ortaya çıkan zararlardan sorumludur.

 

               Akabinde, …………. yetkili serviste araç test edilerek, aracın onarımını yaptıklarını söylemişlerdir.  …………..A.Ş.tarafından …. tarihinde, saat 9:10 sularında aracı müvekkil ……' a teslim etmelerinin akabinde, ……… tarihinde, saat 11:00 sularında müvekkilin eşi yola çıktığında, Bolu tüneli içerisinde araçta tekrar arıza çıkmış ve araç ikaz göstererek aniden durmuştur. Müvekkil tarafından saat 14:00 sularında Kasko şirketi aranarak yardım talebinde bulunulmuştur.

 

               Kasko şirketi aracı en yakın yetkili servis olan Düzce'de bulunduğunu bildirdikleri yetkili servise götürmüştür. Düzce' de bulunan yetkili servis araca sadece motor sökümü için 7.500 TL masrafı olduğunu bildirmiştir ve sonraki oluşabilecek motor rektefesinin 60.000 TL olabileceğini söylemiştir. Bununu üzerine müvekkil, aracını ………..A.Ş.yetkili servisinde yapılmasını beyan etmiştir. Aracın Düzce yetkili servisinden ………..A.Ş. yetkili servisine getirtilmesi için müvekkilden 750 TL çekici ücreti talep edilmiştir.

 

               Müvekkil, araca takılan parçanın ve yapılan bakımın 2 yıl garantili olduğunu, kendisinden ücret talep edilemeyeceğini beyan ederek, dolayısıyla yağ pompasının arızalı olup olmadığının tespitinin yapılmasını talep ederek, çekici ücreti ödemeyeceğini söylemiştir. Bu süreçte Kasko şirketi müvekkilin ailesini Bolu'da Hilton otele yerleştirmiştir ve 2 gün konaklama hakkının olduğunu müvekkile bildirmişlerdir. 2 gün sonrasında müvekkilin eşi ve çocukları saat 12:00 gibi resepsiyon tarafından aranarak otelden ayrılmalarının gerektiği kendilerine bildirilmiş olup, müvekkil ve ailesi mağduriyet yaşamıştır. Müvekkil maddi ve manevi zarara uğramıştır.

 

               Müvekkilin eşi, abisini arayarak ve Beylikdüzü' nden abisini çağırarak, Samsun' a yola beraber devam etmişlerdir. Düzce' de yetkili servis tarafından müvekkile verilen bilgi, aracın 2016- 2018 tarihleri arasında yine aynı arızaları göstermiş olduğu, farklı yerlerde aracın tamir gördüğü şeklindedir. Müvekkil, aracın bu sıkıntılarını……. A.Ş.tarafından yapılan ikinci inceleme ile öğrenmiştir. Zira, araç müvekkil tarafından satın alındıktan sonra kısa bir süre sonra çıkan arızada araç ……… A.Ş.' ye getirildiğinde, ilk yapılan incelemede araçta, geriye dönük 2016-2018 yıllarında yine aracın aynı arızaları gösterdiği müvekkile bildirilmemiştir ! Aracın ikinci kez arızasında aracın geçmişte (2016-2018) de sıkıntılarının olduğu müvekkil tarafından öğrenilmiştir. Davalı satıcı, araçtaki sorunları, arızaları, ayıpları müvekkile bildirmemiştir. Sahibinden.com adresindeki ilan açıklama kısmında da, araçta motor arızalarının olduğuna, aracın ağır hasarlı olduğuna değinmemiştir. Dolayısıyla davalı satıcının, müvekkile ağır hasarlı, ayıplı araç satması dolayısıyla müvekkil yüksek miktarda maddi zararlara ve manevi zarara uğramıştır. Dilekçemiz ekinde müvekkil tarafından yapılan ödemelere ilişkin ekstreleri, dekontları, ödeme belgelerini, fişleri sunuyoruz.

 

               Satın alınan araç 2015 model olup, 2016-2018 tarihleri arasında motor arızalarının olduğu, yetkili servise ikinci kez araç getirildikten sonra öğrenildiği üzere, davalı satıcı ayıplı, ağır hasarlı araç satması sebebiyle müvekkile karşı müvekkilin uğradığı maddi ve manevi zararlardan sorumludur ve haklı davamızın kabulünü talep ediyoruz. Araç ………A.Ş. yetkili servise geldikten sonra 46.000 TL motor rektefe ücretinin talep edilmesi üzerine % 25 indirim sağlanarak 32.500 TL talepte bulunulmuştur. Araçtaki hasarlar, ayıplar ortada olduğu üzere, müvekkilin uğradığı maddi tazminat miktarının araçta keşif yapılarak bilirkişi marifetiyle hesaplanmasını talep ediyoruz. Haklı maddi ve manevi tazminat talepli davamızın dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte kabulüne karar verilmesini, yargılama harç ve giderlerinin ve vekalet ücretinin karşı tarafa yükletilmesini talep eder, saygılarımızı sunarız.

 

 

Garanti Bankası Hesap Hareketi (EK-16, 6 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.): Müvekkilin yaptığı ödemeler hesap hareketlerinde yer almaktadır.

 

Garanti Bankası kredi bilgileri ve ödeme planı (EK-17, 5 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.): Müvekkilin araç için çektiği krediye dair kredi bilgileri ve ödeme planını içermektedir.

 

Müvekkil tarafından yapılan 2.718,35 TL' lik ödemeye ilişkin makbuz ve e-arşiv faturası (EK-17, 2 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.)

 

…… Otomotiv Araç Teslim Alma Evrakı (EK-18, işbu dilekçemiz ekindedir.)

 

Arabam Garantide Genişletilmiş Kasko Sigorta Poliçesi (EK-19, 11 sayfadan ibare işbu dilekçemiz ekindedir.)

 

Ekspertiz raporları: Davalı satıcı tarafından müvekkil alıcıya araçta genel anlamda sorun olmadığı söylenmiştir. Satıcı ……tarafından, araç müvekkile satılmadan önce, aracın ekspertiz raporu müvekkile gösterilmiştir. Ayrıca bu raporu müvekkile bizzat teslim etmiştir. Müvekkil, bu rapora güvenerek, davalının aracın motorunda hiçbir arıza olmadığına dair beyanlarına güvenerek ve satıcının sözlerine itibar ederek aracın müvekkil alıcı tarafından satın alınması konusunda taraflar anlaşmışlardır.  Davalı satıcı, araç ile ilgili sadece araçta boya olduğunu, kaportada boya olduğunu müvekkile bildirmiştir. Davalı satıcı, aracın motorundaki ağır hasarı müvekkile bildirmemiş ve müvekkilden gizlemiştir.

 

Euroko Sigorta şirketinden araçla ilgili belgelerin celbini talep ediyoruz: Aracın Euroko Sigorta şirketinden kaskosu yaptırılmış ve sigortası da yaptırmıştır.

 

Garanti bankası Arnavutköy Şubesinden araçla ilgili çekilen kredi ile alakalı sözleşme ve belgelerin celbini talep ediyoruz: Müvekkil aracı satın alırken, Garanti Bankası Arnavutköy Şubesinden 95.000 TL kredi kullanmıştır.

 

TANIK ANLATIMLARI

1……….

2…………..

3…………..

TANIKLARA SORULMASINI TALEP ETTİĞİMİZ SORULAR:

Davacı ……. aracı kimden satın aldı? Bu kişiyi nereden tanıyordu, nasıl iletişime geçti?

Davalı, aracın durumu ile ilgili davacıya bilgi verdi mi, ne dedi?

Satıcı …….., araç müvekkile satılmadan önce, aracın ekspertiz raporunu davacı ……' a gösterdi mi?

Araçtaki arıza nedir? Araçtaki arızadan kaynaklı zarar miktarı nedir? Araç hasarlı ve ayıplı mıdır? Araç satın alındıktan sonra ne zaman hasar ortaya çıktı ve hasar neden kaynaklanıyor?

Satıcı ………., hasarlı araç mı sattı , kusuru var mı ? Aracı satın alan davacı alıcıya araçtaki hasarları, arızaları bildirdi m?

Davacı araçla giderken ne zaman sorun yaşadı ? Kaç kere sorun yaşadı? Araç tamir edildi mi edilmedi mi, tamir edildikten sonra tekrar sorun yaşadı mı? Yolda mı kaldı?

Davacı ve ailesi araç arızalarından dolayı ne gibi sıkıntılar yaşadı?

Araç arızalarından dolayı, çekici ücreti, tamir ücreti ve diğer tüm masraflar tam olarak nelerdir ve miktarları nedir?

Aracın arızasından dolayı araca parça takıldı mı, araçta parça değişiminden sonra arıza oldu mu?

              

Bilirkişi incelemesi, yemin, tanık, isticvap, keşif ve yasal her türlü delil.

Yargıtay' ın emsal kararları

Karşı delil sunma hakkımız saklı kalmak kaydıyla sunulacak her türlü yasal delil.

 

SONUÇ VE İSTEM            : Yukarıda ayrıntılı arz ve izah ettiğimiz üzere, Mahkemenin ……… tarihli tensip tutanağı  ve HMK md. 119, 121, 140 ve ilgili diğer maddeler gereği delillerimizi, açıklamalarımızı sunar, saygılarımızı iletiriz. ………

 

                                            DAVACI VEKİLLERİ

                                   AV. ......................

 

EKLER                  :

Garanti Bankası Hesap Hareketi (EK-16, 6 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.)

Garanti Bankası kredi bilgileri ve ödeme planı (EK-17, 5 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.)

Müvekkil tarafından yapılan 2.718,35 TL' lik ödemeye ilişkin makbuz ve e-arşiv faturası (EK-17, 2 sayfadan ibaret işbu dilekçemiz ekindedir.)

……..Otomotiv Araç Teslim Alma Evrakı (EK-18, işbu dilekçemiz ekindedir.)

Arabam Garantide Genişletilmiş Kasko Sigorta Poliçesi (EK-19, 11 sayfadan ibare işbu dilekçemiz ekindedir.)


BENZER DİĞER HABERLER